Effectief en gezond afvallen met het Be-Slank dieet

Effectief en gezond afvallen met het Be-Slank dieet

Dieet Voeding Afvallen Gezondheid Be Slank

Bijna iedereen heeft het ooit wel eens geprobeerd in het leven: afvallen. Maar wat is nou de beste manier? Er zijn zoveel verschillende manieren en merken op de markt tegenwoordig dat het erg moeilijk kan zijn om een manier te vinden die bij jou past.

Het Be-Slank dieet is een dieet dat gefocust is op eiwitten. Je lichaam haalt in de eerste instantie energie uit koolhydraten doordat deze makkelijk op te nemen zijn. Doordat de koolhydraten in de Be-Slank shakes beperkt zijn, moet je lichaam zich focussen op de eiwitten. Hoe groter en complexer de moleculen van de eiwitten zijn, hoe langer het duurt om deze weer af te breken in je lichaam. Dit betekent dat het langer duurt voor je lichaam om je brein te laten weten dat het honger heeft, waardoor je veel minder last hebt van een hongergevoel. Hierdoor wordt de neiging om te snacken veel kleiner, waardoor er een grotere kans van slagen is.

Waarom Be-Slank?

Er zijn verschillende redenen waarom Be-Slank een uitstekende keuze is om mee af te vallen, namelijk:

  • - Cholesterol vriendelijk
  • - Rijk aan vezels, vitaminen en mineralen
  • - Gegarandeerd niet genetisch gemanipuleerd
  • - Gegarandeerd niet genetisch gemanipuleerd
  • - Boordevol antioxidanten
  • - Vrij van allergenen
  • - Zoutarm
  • - Vetarm
  • - Geen aspartaam
  • - Glutenvrij
  • - Geschikt voor vegetariërs

Ook zit er in de Be-Slank dieet shakes bijna geen suikers. Andere merken bevatten soms bijna 50% aan suikers! De suikers worden heel makkelijk en snel opgenomen door je lichaam, waardoor je snel weer trek krijgt. Zoals al eerder genoemd, doordat er in Be-Slank shakes bijna geen suikers zitten, doet het lichaam er veel langer over om alles te verteren wat ervoor zorgt dat het hongergevoel veel langer weg blijft.

Hoe werkt het nou?

Er zijn verschillende fasen waaruit je kan kiezen voordat je begint met het Be-Slank dieet.

Fase 1a

Deze fase bestaat uit 3 maals daags een shake te gebruiken, gedurende 3 tot 5 dagen. Als deze fase te heftig is om mee te beginnen, kun je kiezen voor fase 1b.

Fase 1b

In deze fase gebruik je 2 maal per dag een shake, met daarnaast een gezonde warme maaltijd met veel groenten. Daarnaast mag je ook 2 stuks fruit op een dag eten. Het is belangrijk om in deze fase op te letten op je koolhydraat inname. Om snel aankomen na het dieet te voorkomen, neem je bijvoorbeeld een kleine hoeveelheid aardappelen of rijst, veel groenten en een stukje mager, ongepaneerd vlees of vis.

Fase 2

Op het moment dat je je streefgewicht bereikt hebt is het tijd om langzaam over te gaan naar gewoon eten. Dit betekent dat je eerst 1 maaltijdshake vervangt met een broodmaaltijd. Neem niet meer dan 2 boterhammen en vul de maaltijd eventueel aan met magere yoghurt en/of rauwkost.

De tijd die je in fase 2 gebruikt om af te bouwen is afhankelijk van hoelang je hebt gedaan over fase 1. Heb je bijvoorbeeld 1 maand over fase 1 gedaan, dan is 5 dagen om af te bouwen voldoende. Heb je 3 maanden over fase 1 gedaan, dan is 2 weken afbouwen aan te raden.

Fase 3

In deze fase heb je de shakes niet meer nodig en eet je weer normale, gezonde voeding volgens de schijf van 5. Als het gaat om het gemak of als je geen ‘broodeter’ bent, kan je natuurlijk nog 1 keer per dag een shake gebruiken.

Dankzij Be-Slank is afvallen met shakes in 2018 een fluitje van een cent. doordat het uit veel complexe eiwitten bestaat, waardoor je lichaam langer verzadigd is en geen hongergevoel heeft.

eiwitpoeder
Auteur: Lisa

Sport & voeding Weetjes

Leuk om te weten!

broccoli en quinoa salade

Broccoli is super gezond

Als je een echte superfood wilt eten, dan moet je broccoli kiezen. Broccoli is super gezond om meerdere redenen. Broccoli is een koolsoort en is het bloeiende deel van de plant. Broccoli bevat ontzettend veel voedingsstoffen zoals vezels, vitamine C, K, B6 en bètacaroteen; provitamine A wat je lichaam kan omzetten in vitamine A. Broccoli zit boordevol essentiële mineralen zoals calcium en magnesium.

sporten is goed voor je geest

Sporten is goed voor je geest

Kinderen die naar school wandelen of fietsen kunnen zich vaak beter concentreren op school. Hetzelfde geldt voor ouderen die regelmatig sport en bewegen, zij hebben ook een beter geheugen. Door te sporten krijg je namelijk meer zuurstof in je hersenen, hierdoor kunnen je hersenen beter presteren.

koppel met overgewicht

Overgewicht en obesitas

Overgwicht en obesitas komen steeds meer voor. In 2016 had bijna de helft van de Nedelandse bevololking van boven de 18 jaar overgewicht en bijna 15% zelfs obesitas.

gespierde man en dikke man

Wist je dat...

Je 3500 Kcal moet verbruiken om een halve kilo lichaamsvet te verbranden?