#Fitgirl: zo houd je jouw gezonde lifestyle vol

#Fitgirl: zo houd je jouw gezonde lifestyle vol

Sport Gezondheid fitness Krachttraining

Het valt soms niet mee om een echte fitgirl te zijn en te blijven. Verleiding ligt altijd op de loer, want eerlijk is eerlijk; soms is het gewoon heerlijk om een avondje op de bank te hangen en film te kijken! Onze drukke schema’s zorgen ervoor dat het niet altijd mogelijk is om ook nog gezond te koken en vaak genoeg de sportschool in te duiken. Wil je toch gezond leven maar ook genoeg tijd overhouden om te genieten? Balans is het sleutelwoord. Ben je benieuwd hoe je jouw gezonde lifestyle kunt volhouden? Lees dan snel verder!

Maak een planning en houd je hieraan

De reden dat het sporten er vaker dan je zou willen bij inschiet, is dat je vaak ook zoveel andere plannen maakt dat er niet genoeg tijd is om alles te doen. Als je jezelf dwingt om aan het begin van de week een planning te maken, sta je bewust stil bij de tijd die je hebt en hoe je deze gaat indelen. Plan dan vaste momenten in waarop je gaat sporten. Zodra je dit eenmaal zwart op wit hebt gezet, voelt het alsof je echt een afspraak met jezelf hebt en zul je dus minder snel geneigd zijn om ‘’af te zeggen’’. Vier keer per week sporten wordt dan opeens een fluitje van een cent!

Kies een sport die je echt leuk vindt

Wil je een goede conditie, dan moet je cardio doen. Vind je spieropbouw belangrijk? Dan is krachttraining onmisbaar. Toch zou je bij het kiezen van een sport niet alleen rekening moeten houden met de effecten die de sport in kwestie op je lichaam heeft. Minstens zo belangrijk is het dat je de sport die je kiest ook daadwerkelijk leuk vindt, dan houd je het gegarandeerd veel langer vol. Er zijn zoveel verschillende manieren van bewegen en er is niet één ‘’goede’’ of ‘’slechte’’ sport!

Vind jij gezond eten belangrijk maar ben je geen groot sportliefhebber? Kies dan een sport die minder intensief is. Stap bijvoorbeeld eens op een speed pedelec, de snelste variant onder de elektrische fietsen. Zo beweeg je op een manier die leuk én goed voor je is!

Vind mede-fitgirls en doe het samen

Als je moeite hebt met het volhouden van je strenge trainingsschema kan het helpen om het samen te doen met anderen. Heb je vriendinnen die ook aan hun conditie willen werken? Top! Daag je squad uit en ga samen sporten. Zo is het niet alleen veel leuker maar ook minder lastig om echt door te zetten! You go girl!

fitgirl
Auteur: Lisa

Sport & voeding Weetjes

Leuk om te weten!

broccoli en quinoa salade

Broccoli & quinoa zijn super gezond

Als je een echte superfood wilt eten, dan moet je broccoli kiezen. Broccoli is super gezond om meerdere redenen. Broccoli is een koolsoort en is het bloeiende deel van de plant. Broccoli bevat ontzettend veel voedingsstoffen zoals vezels, vitamine C, K, B6 en bètacaroteen; provitamine A wat je lichaam kan omzetten in vitamine A. Broccoli zit boordevol essentiële mineralen zoals calcium en magnesium. Niet alleen broccoli is super gezond, quinoa ook! Lees hier waarom.

sporten is goed voor je geest

Sporten is goed voor je geest

Kinderen die naar school wandelen of fietsen kunnen zich vaak beter concentreren op school. Hetzelfde geldt voor ouderen die regelmatig sport en bewegen, zij hebben ook een beter geheugen. Door te sporten krijg je namelijk meer zuurstof in je hersenen, hierdoor kunnen je hersenen beter presteren.

koppel met overgewicht

Overgewicht en obesitas

Overgwicht en obesitas komen steeds meer voor. In 2016 had bijna de helft van de Nedelandse bevololking van boven de 18 jaar overgewicht en bijna 15% zelfs obesitas. Meestal komt dit door verkeerde voeding en te weinig beweging, maar dit kan ook door medicijnen komen.

gespierde man en dikke man

Wist je dat...

Je 3500 Kcal moet verbruiken om een halve kilo lichaamsvet te verbranden?