Startende sporter

Tips voor een startende sporter

Voeding Sporten Gezondheid Supplementen

Een gezonde levensstijl hebben is sinds dit jaar erg populair. Waar er een aantal jaar geleden steeds meer fastfood restaurants hun deuren opende, zijn het dit jaar de gezonde restaurants die je overal ziet. De fitgirls en fitboys schieten op social media als paddenstoelen uit de grond en worden door duizenden mensen ‘leuk’ gevonden. Doordat het fit leven zo populair is beginnen er veel jongeren met sporten, maar doen zij dit ook verantwoord?

Bouw het langzaam op

Veel beginnende sporters zien op social media dat hun voorbeelden 5 keer per week naar de sportschool gaan en denken dat dit de manier is om snel fit te worden. Dit is echter helemaal niet aan te raden. Als je lichaam niet gewend is aan intensieve oefeningen moet je het altijd langzaam opbouwen, anders loop je een grote kans op blessures. Start dus gewoon met 2 tot 3 keer in de week zodat je lichaam kan wennen aan de intensiviteit.

Zorg dat je er plezier in krijgt

Waar veel mensen tegenaan lopen is dat ze het niet volhouden om gedisciplineerd de sportschool te blijven bezoeken. De eerste maand gaat het nog goed, tot ze een weekje niet kunnen sporten en uit hun ritme raken, daarna zie je dat ze de motivatie kwijtraken. Plezier vinden in het sporten is bij iedereen anders. De ene persoon haalt zijn voldoening aan het behalen van doelstellingen en de ander vindt het leuk om samen met een sportpartner naar de sportschool te gaan. Zoek uit wat ervoor zorgt dat jij het plezier in sporten blijft behouden om lang gemotiveerd te blijven.

Sportsupplementen

Op Instagram en Facebook zie je alle sporters veel gebruik maken van sportsupplementen. Het gebruik maken van deze supplementen is ook zeker bevorderend van je effectiviteit, maar doe het wel verstandig. Gooi jezelf niet helemaal vol met van alles en nog wat zonder exact te weten wat het met je doet.

Bron:

https://www.muscleconcepts.nl/

voeding met veel eiwitten
Auteur: Lisa

Sport & voeding Weetjes

Leuk om te weten!

broccoli en quinoa salade

Broccoli & quinoa zijn super gezond

Als je een echte superfood wilt eten, dan moet je broccoli kiezen. Broccoli is super gezond om meerdere redenen. Broccoli is een koolsoort en is het bloeiende deel van de plant. Broccoli bevat ontzettend veel voedingsstoffen zoals vezels, vitamine C, K, B6 en bètacaroteen; provitamine A wat je lichaam kan omzetten in vitamine A. Broccoli zit boordevol essentiële mineralen zoals calcium en magnesium. Niet alleen broccoli is super gezond, quinoa ook! Lees hier waarom.

sporten is goed voor je geest

Sporten is goed voor je geest

Kinderen die naar school wandelen of fietsen kunnen zich vaak beter concentreren op school. Hetzelfde geldt voor ouderen die regelmatig sport en bewegen, zij hebben ook een beter geheugen. Door te sporten krijg je namelijk meer zuurstof in je hersenen, hierdoor kunnen je hersenen beter presteren.

koppel met overgewicht

Overgewicht en obesitas

Overgwicht en obesitas komen steeds meer voor. In 2016 had bijna de helft van de Nedelandse bevololking van boven de 18 jaar overgewicht en bijna 15% zelfs obesitas. Meestal komt dit door verkeerde voeding en te weinig beweging, maar dit kan ook door medicijnen komen.

gespierde man en dikke man

Wist je dat...

Je 3500 Kcal moet verbruiken om een halve kilo lichaamsvet te verbranden?